Abdurrahman E. | 52 |
Adem D. | 49 |
Ahmet D. | 74 |
Ali O. | 38 |
Ali Can Ö. | 85 |
Alkan P. | 57 |
ARDIT Z. | 46 |
Ayşegül A. | 44 |
Barış S. | 45 |
Başar Y. | 70 |
Betül Y. | 96 |
Burak G. | 57 |
Burhan A. | 61 |
Buse G. | 43 |
Büşra K. | 74 |
Ceyhan S. | 86 |
Çağla Ç. | 88 |
Davut B. | gm |
Deniz K. | 59 |
Dilan K. | 80 |
Ekrem T. | 79 |
Elif K. | 67 |
Emrah Ö. | 31 |
Emre A. | 43 |
Ercan Ö. | 100 |
Esra D. | 78 |
Ezgi K. | 67 |
Ezgi Ş. | gm |
Fatih T. | 27 |
Furkan Ö. | 0 |
Gökhan D. | 58 |
Güler Ş. | 74 |
GYLXHAN S. | 54 |
İlker D. | 44 |
İnanç Ö. | 51 |
İsa Faruk Z. | 18 |
Kerim M. | 91 |
Kübra A. | 63 |
Mehmet B. | 80 |
Mehmet S. | 76 |
Mehmet Sabih O. | gm |
Merve K. | 70 |
Merve Y. | 67 |
Meryem K. | 65 |
Mesut K. | 15 |
Muhammed Nur G. | gm |
Muhammet A. | 64 |
Mustafa I. | gm |
Mustafa Ş. | 95 |
Mutlu K. | 79 |
Mümün Ç. | gm |
Nesrin Y. | 62 |
Oğuz K. | 58 |
Oğuz K. | 19 |
Özgür Ö. | 70 |
Rabia E. | 83 |
Recep S. | 38 |
Rukiye P. | 94 |
Serkan K. | gm |
Sinan İ. | gm |
Sinan K. | 33 |
Tuğçenur M. | 65 |
Vahit Atakan K. | 58 |
Yahya D. | 56 |
Yavuz Ş. | 55 |
Zafer S. | 93 |
Zeynep Kübra K. | 95 |
Kas 15 2016
Mühendislik İşletim Sistemi Vize Notları
Kas 12 2016
Yapay zeka vize notları
Normal Öğretim | İkinci Öğretim | |||
Ad | Not | Ad | Not | |
Adem | 56 | Abdulkadir | 32 | |
Ahsen | 64 | Aylin | 80 | |
Ayşe | 88 | Burak M. | 56 | |
Begüm | 80 | Burak C. | 40 | |
Betül | 64 | Dilay | 64 | |
Büşra K. | 48 | Ebru | 80 | |
Büşra Ö. | 88 | Ekrem | 96 | |
Çağdaş | 88 | Elif | 48 | |
Emirhan | 48 | Emircan | 40 | |
Emre | 64 | Emre | 72 | |
Ensar | 24 | Enbiya | 56 | |
Esra | 88 | Erolcan | 56 | |
Gökhan | 64 | Faruk Ramazan | 40 | |
Hamza | 56 | Gülben | 72 | |
Hilal | 40 | Gülcan | 64 | |
İbrahim | 80 | Haydar | 32 | |
Kadir | 32 | Hidayet | 56 | |
Kübra | 48 | İlker | 72 | |
Mehmet Mert | 72 | İrem | 88 | |
Melik | 72 | Melih | 56 | |
Mert | 40 | Merve | 24 | |
Merve | 24 | Mesut | 72 | |
Murat | 88 | Muhammed Fatih | 24 | |
Oğuzhan A. | GM | Muhammet İsmet | 72 | |
Oğuzhan P. | 40 | Oya | 88 | |
Orhan | 8 | Ömer | 32 | |
Osman | 64 | Sefa | 48 | |
Özlem | 72 | Semra | 80 | |
Recep | 40 | Serkan | 56 | |
Sefa | 56 | Tuğçe | GM | |
Serhat | 64 | Utku | 40 | |
Sinan | 72 | Yunus Emre | 56 | |
Şeyma | 56 | |||
Tayfun | 32 | |||
Zeynep | 64 |
Kas 11 2016
Termostat kullanma kılavuzu
Termostat, belirli bir sıcaklığa geldiğinde devrenin kapatılması ve açılması için kullanılır.
Termostatın ayar düğmesi, ideal oda sıcaklığınızı göstermelidir. Benim için 21,5 – 22 olan bu değer bir başkası için 25 olabilir.
Odanızı çabucak ısıtmak için termostatı 30’a getirmeniz hiçbirşey ifade etmez. Çünkü sistemin vereceği havanın sıcaklığı maksimum 26 derece civarındadır. Termostatın 30’a ayarlanması, sistemin hiç durmadan içeriye 26 derecede sıcak havayı sonsuza kadar üflemesi anlamındadır. Benzer şekilde yazın da 10 dereceye düşürmek anlamsızdır.
Odayı hızlı ısıtma/soğutma için yapılacak şeyler; fan hızını artırmak, cam ve kapıları kapatmaktır.
Termostatı kışın 30’a ayarlarsanız, odada olmadığınızda da sistem sürekli çalışmaya devam edeceğinden aşırı sıcaklık oluşacaktır. Gereksiz yere enerji israf edilecektir.
Isıtma/soğutma çalışırken pencere açılması, -özel bir durum yoksa- israftır.
Odayı çok ısıtmak sağlıklı bir şey değildir. Uyku getirme, uyuşukluk hali oluşturma gibi zararlarının yanında nem dengesini bozarak nefes almayı zorlaştırma ve akabinde yorgunluk oluşmasına neden olabilir. Odadan dışarı giidp geldikçe sıcaklık farkı fazla ise bu da hastalık riski doğurmaktadır.
Koridor gibi açık alanlarda insanlar oturup çalışmadıkları için çok ısıtmaya gerek olmamaktadır. Koridor sıcaklığını 25 dereceye getirmeye çalışmak yazıktır.
Enerji, insanlığın doğadan ve bilgiden sonra belki de en kıymetli hazinesidir. Türü ve kaynağı ne olursa olsun, israf edilmemelidir. Faturasını başkası da ödese, bedavaya da elde edilse israf edilmemelidir.
Kas 06 2016
Algoritma geliştirme
Programlamanın en önemli kısmı olan algoritma oluşturma konusu, çok fazla uyglama yapılmazsa, iş hayatında öğrenilmeye başlanıyor. Aslında herkes bir şekilde algoritma oluşturabiliyor, iyi-kötü programcılar da bu noktada ayrılıyor. Sorunlara ve ihtiyaçlara uygun, güvenli ve verimli algoritma geliştirebilmenin tek yolu çok ama çok uygulama yapmaktan geçiyor.
Dev boyuttta bilişim firmalarının birini işe alacağı zaman algoritma sorusu sorduğunu duyuyoruz ara sıra. Programcılık alanında işe alımlarda matematikçilerin de çok tercih edilmesinin sebebi bu aslında. Bilgisayar programlama dili bilmiyor olabilir ama -iyi bir eğitim aldıysa- algoritma geliştirme kabiliyeti yüksek kişilerdir. Peki yeteneklerimizi geliştirmek için ne tarz uygulama yapmalıyız?
Algoritma yeteneğimizi geliştirmek için problemler sunan çok güzel site buldum: Project Euler. Bugün itibarıyla sitede 566 tane problem var. Tavsiye ederim: https://projecteuler.net/archives
Kas 04 2016
İleri bilgisayar ağları ödev notları
Liste aşağıdadır:
İsim | 1. Ödev | 2. Ödev | 3. Ödev |
Ahmet | 95 | 100 | 100 |
Betül | — | 100 | 100 |
Bilge | 100 | 100 | 100 |
Burak | 100 | 100 | 100 |
Dilan | 90 | 100 | 100 |
Elif | 75 | 100 | 100 |
Enes | 85 | 100 | 100 |
Erhan | 100 | 100 | 100 |
Ertuğrul | 100 | 100 | 100 |
Esra | 100 | 100 | 100 |
Ezgi | 90 | 100 | 100 |
Fatih | — | — | — |
Fatma | 100 | 100 | 100 |
Gizem | 95 | 95 | 100 |
Kübra | 90 | 100 | 100 |
Kübranur | — | 100 | 100 |
Mehmet | 85 | 95 | 90 |
Oğuz | 85 | 100 | 100 |
Rabia | 100 | 100 | 100 |
Sabri | 100 | 100 | 100 |
Sebahattin | 100 | 100 | 100 |
Sinan | 75 | 100 | 100 |
Zekeriya | 85 | 100 | 100 |