Apriori Algoritması (Birliktelik Kuralları Çıkarımı)
Apriori, genellikle market-sepet analizinde kullanılan bir algoritma. Her bir alışveriş bir transection olarak değerlendiriliyor. Her transection’ın içerdiği ürünlere göre; hangi ürünlerin birlikte alındığını belirlemek için kullanılıyor. Bu nedenle, “birliktelik kuralları çıkarımı” ismi de veriliyor bu çalışmalara.
Sadece market-sepet analizi değil tabii, çok sayıda öznitelik içeren veri setlerinde de kullanılıyor. Bu yazıda SAÜ’den Yrd. Doç. Dr. Nilüfer Yurtay‘ın bir örnek çalışması üzerinden uygulayacağız. Bu çalışmada kişisel özelliklerin (boy, kilo, yaş, kan grubu, ağrı şikayeti) arasındaki ilişki araştırılmaya çalışılacak.
Çalışma sırasında R Programlama dilini kullanacağız. IDE olarak; Windows ve Linux üzerinde çalışabilen ve kişisel kullanım için ücretsiz olan RStudio programını kullandım.