ThunderBird 3’e (veya Seamonkey 2’ye) yükselttikten sonra eposta gönderilemiyorsa, aşağıdaki ipucu işe yarayabilir:
TB 3 sürümünde Release Notes‘ta da yazdığı gibi, sunucu sertifikası eğer kendi imzalanmış (self-signed) veya süresi dolmuş gibi herhangi bir nedenle güvensiz olarak görünürse, yeniden sertifikayı gösterip onaylamanızı istiyor. Çözene kadar iyi tırmaladık. okumadığımız bug (522633, 524868, …) kalmadı. Çözüm oldukça basitmiş. Şöyle:
- Thunderbird (veya SeaMonkey) ayarlarından sertifikaların olduğu kısma gelin.
(Windows için: Araçlar->Seçenekler->Gelişmiş->Onay Belgeleri->Onay Belgeleriniş Göster->Sunucular)
(Linux’çular zaten cin gibidir, bulurlar yerini :P) - Burada, eposta sunucunuzun kullandığı sertifikayı bulup silin.
- Daha sonra yeniden “Giden Sunucusu Ayarları”na gelip, ayarların doğru olduğunu kontrol edin. Benim SMTP sunucum için şöyle:
Sunucu adı: posta.alan.adi.tr
Port: 587
Kullanıcı adı ve parola kullan
Güvenlik kimlik doğrulama kullanma
Bağlantı güvenliği: STARTTLS - Yeniden bir posta göndermeye çalışın. Bu sefer sunucunun sertifikasını gösterip yeniden onay isteyecektir. Yalnız dikkat edilmesi gereken; TB3 tam ekranda çalışıyorsa, sertifika onayı ekranın gerisinde acayip biyerde kaldığı için görünmez olabiliyor. Kaçırmayın.
Haydi kolay gele.