«

»

Mar 04 2010

Thunderbird 3 (SeaMonkey 2) SSL (STARTTLS) sorunu

ThunderBird 3’e (veya Seamonkey 2’ye) yükselttikten sonra eposta gönderilemiyorsa, aşağıdaki ipucu işe yarayabilir:

TB 3 sürümünde Release Notes‘ta da yazdığı gibi, sunucu sertifikası eğer kendi imzalanmış (self-signed) veya süresi dolmuş gibi herhangi bir nedenle güvensiz olarak görünürse, yeniden sertifikayı gösterip onaylamanızı istiyor. Çözene kadar iyi tırmaladık. okumadığımız bug (522633, 524868, …) kalmadı. Çözüm oldukça basitmiş. Şöyle:

  1. Thunderbird (veya SeaMonkey) ayarlarından sertifikaların olduğu kısma gelin.
    (Windows için: Araçlar->Seçenekler->Gelişmiş->Onay Belgeleri->Onay Belgeleriniş Göster->Sunucular)
    (Linux’çular zaten cin gibidir, bulurlar yerini :P)
  2. Burada, eposta sunucunuzun kullandığı sertifikayı bulup silin.
  3. Daha sonra yeniden “Giden Sunucusu Ayarları”na gelip, ayarların doğru olduğunu kontrol edin. Benim SMTP sunucum için şöyle:
    Sunucu adı: posta.alan.adi.tr
    Port: 587
    Kullanıcı adı ve parola kullan
    Güvenlik kimlik doğrulama kullanma
    Bağlantı güvenliği: STARTTLS
  4. Yeniden bir posta göndermeye çalışın. Bu sefer sunucunun sertifikasını gösterip yeniden onay isteyecektir. Yalnız dikkat edilmesi gereken; TB3 tam ekranda çalışıyorsa, sertifika onayı ekranın gerisinde acayip biyerde kaldığı için görünmez olabiliyor. Kaçırmayın.

Haydi kolay gele.

Bad Behavior has blocked 14 access attempts in the last 7 days.