«

»

Şub 13 2011

Bankadan kurtulma konusunda yeni metotlar, Akbank örneği

Sonuç: Bankadan kurtulamazsınız.
Anahtar kelimeler: Banka, akbank, ile, uğraşmaktan, bıktım, usandım

Sonucu baştan yazdım ki, geyik kısmı ile ilgilenmeyenler doğrudan mesajı alabilsinler. Bir şekilde bankaya elini kolunu kaptırdı isen, daha da kurtuluşun yok. En iyi ihtimalle bankanın yapacağı, tilki uykusuna yatmaktır. Uzun süre sessizce beklemek. Usanmadan…

Hiçbir şekilde sizinle ilgili elindeki herhangi bir bilgiyi silmeyeceklerdir. Ben banka olsam, ben de silmem zaten.

Gelelim, kurtulmayı sağlayamasak ta bu uğurda elimizden neler geldiğine. Bu çalışma, en son Akbank ile yaşadığım tecrübe neticesinde kaleme alınmıştır.

Birkere şunu çok net öğrendim artık. Bankaların (istisnasız hepsi) sistemleri müthiş derecede dandik. Güvenlik paranoyasından dolayı sistemleri güncellemek, yenilemek onlar için mucize. Ancak bu dandik sistemlerdeki arızalar herzaman bankanın lehine çalışıyor. 2010 yaz aylarından beri Akbank ile yaşadığım vukuatların haddi hesabı yok. Kredi kartı kullanım ücreti almayacaklarını -eposta ile- belirttiler, küt diye kestiler. Aslında kesilmeyecek değil, kesilip geriye puan olarak dönecekti. Uğraşa didine Eylül ayında 35TL'lik kesintiyi geri almışım. Ben de unuttum sürecin büyük kısmını, Eylül ayını da birkaç gün önce bankadan bir abla söyledi.

Sonra, 2011 başında mı, 2010 kıçında mı neyse işte bir kesinti daha oldu. Yılda iki kere alıyorlar ya paşalar haraçlarını, o ikinin birini aldılar işte. (Yılda 3 sefer alsalar daha mı iyi acaba? Her seferinde 1'ini alacak şekilde). Bu sefer ulaşabildiğim herkese ulaşmaya çalıştım. Önce SMS ile şöyle anlamsız bir mesaj geldi:

Bankalarin talep ettikleri ucret, komisyonlar yasal duzenlemelere gore alinmaktadir.Bu dogrultuda Hesap isletim ucreti itiraziniz olumlu degerlendirilmemistir.

Mesaja bak, hizaya gel. Yani bu yapılanı tüzel bir kuruluş değil de gerçek bir insan yapsa, en hafifinden gerizekalı veya moron olduğunu düşünürdüm. Sanki, onların bana hiçbir taahhüdü olmamış ta o parayı keyfimden istemişim gibi. Lan dangalaklar! O parayı almayacağınızı söylediğiniz için istedim ben. Yoksa 35 lira ile zengin olmam, almam da lanet olası parayı (Bkz: ikinci defa benden kesilen parayı almayıp, bankaya  hibe ettim). sikayetvar.com'a da yazdım, ordan da önceki SMS'den aşağı kalmaz cevaplar geldi falan filan. İşin ilginç olan bir kısmı da, banka görevlilerinin bazılarının (hepsi göremiyor nasıl bir para ise) hesaba yattığını iddia etmesi. Ben göremiyordum web'ten, bankadaki görevli de göremiyor, telefondaki ablalardan birisi de. Ama diğer taraftan yatırıldığına yemin eden görevliler de var telefonda. Ha bu yatırma olayı da, para çekildiktan sonradan bayaa bi sonra. Benim itirazlarımdan sonra olmuş-muş…

Neyse fazla uzuyor, özetliyeyim. Banka ile ilişiğinizi kesmek gelirse içinizden, şu maddeleri mutlaka birer birer teyit edin. Bunları yapmadan bankaya giderseniz veya telefonla ararsanız, bir kerede hepsini söylemiyorlar. Birisini söylüyorlar, onu hallettikten sonra yeniden gittiğinizde, "Beyefendi, falan filan işini yapmadığınız için hesabı kapatamıyorum. Ekranım izin vermiyor. Bunu da yaparsanız kapatacağım" şeklinde bugün git, yarın gel şeklinde boğuşursunuz. Ahana da kontrol listesi:

  1. Kredi kartınızın ödemesi, gelecek taksit, provizyon her ne haltsa olmamalı.
  2. Otomatik ödeme talimatınız (hem hesaba bağlı, hem de kredi kartına bağlı) olmamalı. Pasif olması yeterli değil, talimatları komple silmeniz gerekiyor.
  3. Hesabınızda yarım kuruş bile para olmamalı. Eksi bakiye kesinlikle olmamalı. +70 kuruş için beni şubeye çağırdılar tekrar. Oysaki kesinlikle eminim, sıfırlamıştım. Hesabı kapatırken 70 kuruşu da vermediler. Akbank zengin olacak sayemde(!).
  4. Bankaya gitmeden önce, telefonla "internet bankacılığı", "SMS bankacılığı", "SMS şubesi" vesaire zımbırtıları kapattırmanız gerekiyor. Bunlardan en az birisi açıkken hesap kapatılamıyor. Şubedeki görevli bunları da kapatamıyor. Ancak şubedeki telefondan müşteri hizmetlerini ücretsiz arayarak oradan da kapatabilirsiniz.
  5. Hesabınızda bir işlem yaptığınız gün, kapatma işlemi yapılamıyor. Mesela sabah ATM'den son kalan paranızı çektiniz, aynı gün bankaya gitmenize gerek yok, kapatmayacaklar hesabı.
  6. Banka hesap cüzdanınız duruyorsa, onu da götürün şubeye giderken. Yoksa yeni bir dilekçe vererek, "ben bu zımbırtıyı kaybettim" demeniz gerekiyor.
  7. Para çekme, hesap cüzdanını götürme, dilekçe verme gibi işlemler dışında geri kalanları telefonda halledebiliyorsunuz. Her seferinde 5-10 dakika kadar görüşme ile bir-iki level atlayabilirsiniz.
  8. Mümkünse, bankaya bir de dilekçe verin. "Ben xx müşteri numaralı Ali, xx numaralo mevduat hesabımı kapatmak istiyorum. falan filan…" diye. Resmiyette de kapatma isteğiniz bulunsun. Islak imza gibisi yoktur. Hatta bu dilekçenin bir kopyasını da alın. Alabiliyorsanız, bankadan sayı numarasını da alın.
  9. Olur da son levele kadar gelebilirseniz; en zor görev şimdi. Ben yapamadım ama başaranlar olduğunu duydum. Son görev şu: bankadan, "xx tc numaralı Ali'nin, 13.02.2011 tarihi itibarıyla bankamıza borcu yoktur" şeklinde bir yazı almak. Yapanları tebrik ediyorum.
  10. Son olarak; bankaya aksini bildirmezseniz, bu andan itibaren size banka tarafından deli gibi SMS, eposta gelecek. Son leveli de atlayanların gözünden sır perdesi bir nebze olsun kaldırılıyor. Daha önce hiç görmediğiniz kampanyaları, puanları bile görebileceksiniz.  35TL Chip puanı vermemek için türlü soytarılık yapanlar, hesabı kapattıktan sonra 100-150TL Chip puanlar vermeyi teklif edebiliyor. Aman şeytana uymayın!

Hastaneler için derler ya: "eksik te olmasın, muhtaç ta olmayalım". Bankalar için de geçerli sanki. Artık bankasız çalışma şansımız da gerçekten zor. Diğer taraftan, Allah muhtaç etmesin.

Yorumu formunu geç

  1. Yasutay

    Yazinizi cok begendim ve okurken o banka calisanlarini girtlaklayasim geldi resmen boylesi ibretlikbir olaya goz yumulmamasi lazim. 

  2. Utku

    Elinize sağlık faydalı bir yazı olmuş. Şu 10 maddeyi bi yere kopyalıyorum lazım olacak inş. :) Bankalar artık sınırı aştı.

  3. Abdurrahman

    5.13.205 tarihi itibari ile sadece 10 dakikada Akbank neo hesabımı kapatabildim, hesabımda 1,5 tl para vardı, dedim kalsın, herşeyi kapatın, müşteri temsilcisi direk kapattı. Ben de çok teşekkür ettim. İnanın bu kadar hızlı kapattıkları için Akbank marka imajı arttı gözümde..

  4. ugur

    Hiç kullnmadıgım hesabı nasıl kapatılır

Yasutay için bir cevap yazın Cevabı iptal et

Bad Behavior has blocked 20 access attempts in the last 7 days.